31 Mayıs 2014

Sevgili doktorumun koyduğu kronik faranjit teşhisi ...

Sevgili doktorumun koyduğu kronik faranjit teşhisi akabinde dolgun bi reçete beklerken, elime tutuşturulan not kağıdındaki şifreyle en yakın eczaneye giderek, "kullanıcı adım: 'irfanseyhan61' " diyip, elimdeki şifreli kağıdı ibraz edip derhal hesabıma giriş yapılmasını talep ettim. Yazılan ilaçları sgk güvencemle cüz-i bir ücretle temin etmek üzereyken, eczacının verdiği bilgiler ışığında bi kaç muayene borcumun olduğunu öğrenince anladım ki, sosyal güvenlik kurumu beni arkadaş olarak eklemiş ve hatta dürtmüş. Üstelik binlerce ortak arkadaşım da varmış. Olm zaten özel hastanede fark ücreti ödüyoruz, ilaçların belli bi yüzdesini ödüyoruz, bazı ilaçların tamamını ödüyoruz, bi de devlet hastanesinde ücretsiz muayene var diye sevinirken, eczanede onun da extra ücrete taabi olduğunu idrak ediyoruz. Buna da sorunca katılım payı falan diyolar, ulan 5 senedir ayda 250 küsür milyon para ödüyorum hala katılamadım mı acaba. Bu fiyata her sene ramazan umresine katılırdım yemin ederim. Sgk'lılar olarak, kerrat cetveli ve richter ölçeği uyarınca, aylık yatırdığım 250 küsür lira + masrafları da göz önüne alırsak, sgk'yı bayaa bi sosyal güvence altına alıyomuşuz.