27 Mayıs 2015

Açmışım yine uçak videolarını ...

Açmışım yine uçak videolarını, gerilmişim 1A görünümlü cam kenarı biznıs kanepeme, o videodan o videoya zaplarken birden aklıma uçuş güvenliğini tehtid ve şirket kurallarını ihlal edecek fikirler cereyan etti. Açtım camı, yaktım sigaramı şöyle bi düşündüm... Bizim neden bi uçağımız yok lan :( Zira satın aldığımız değil, sattığımızdır bizim olan. Sivil ve askeri havacılıkta yegane gururum Türk pilotları... Belki ben de tofaştan yetişme bi şoför olmasaydım..... neyse. İçime su serpen tek avuntu kaynağım, diğer milletlerin de uçamıyor olması. Çünkü geçen uçağa bindim uçak havalandı, sonra dedim ki bu uçak ben olmasam da havalanacaktı, ama ben o olmasa havalanamayacaktım dedim. Havalanma irfan dedim zaten istesen de havalanamazsın. O arada economy class yolcularının arasında dolaşan bir sineği farkettim. Ulan dedim ne şanslı hayvan "hem bedava uçuyo hem de bedava uçuyo" bi de kafamızda dolaşıp "istesem kendim de uçabilirim" imajı çizerek tekrar başüstü dolabının kapağına konuşlanıyo. Şerepsiz sadece arka kısımda dolaşıyo hiçte öne gitmiyo biznısa. Tabi aldı fakirin gurebanın kokusunu. Pencereyi açsan yolunu bulamaz da cama yapışır ama uçuyo hayvan hem de ücretsiz ücretsiz. O zaman hayvanların marifetine imrenmiştim, şimdi ise el oğlunun demir kuşlarına gıpta ediyorum. Şu Airbus A 380 nasıl bişey lan yuh çift katlı uçak mı olur Bahçeşehir - Taksim otobüsü gibi. Ama olsun bizimde gururumuz % 100 olmasa da Türk yapımı Doğan Slx'imiz var olm. Derhal kapadım airbusu boeingi, açtım yanlayan tofaşları tüylerim diken diken. Fırsat verilmiyo ki çocuklara, bırak kanat takıp uçmayı rüzgarlık bile yasak. Yani yerli araçların arkasına "tek rakibim Thy" yazmasının sebebi nedir? Şoförlerimizdeki uçma isteği. Çünkü insanın zoruna gidiyo. Bakıyosun el kadar kuş hem yürüyo hem uçuyo. İnsanoğlu neden kafeste kuş besliyo sanıyosun? Yürü, zıpla ama uçma demek için. Millet olarak uçmak konusunda çok aşama kaydedebilecek mühendislerimizi cezalandırdıktan sonra uçma isteğimizi 'gaz'la uçan ama 'fren'le konamayan arabalar imal edip, isimlerini de en nadide kuşlardan alarak dünyaya teknoloji ve havacılık dersi verdiğimizi düşünüyorum ben. Gerçi artık onları da üretmiyoruz. Sahi biz ne üretiyoruz şimdi? Geçen öğrendim ıslak pamukta fasulye üretimini de durdurmuşuz. Olsun, bizde toprakta yetiştiririz naapalım ...