13 Mayıs 2015

Sıcak yaz günlerinin arefesinde ...

Sıcak yaz günlerinin arefesinde, buzdolabının sağ alt köşesine meşrubat stoklamak istediğimiz bu mukaddes günlerde, hararet kesici asitli içecekler kategorisinde önemli bir anlam ifade eden siyah kolaların, birbirleriyle anlaşmışçasına kaliteyi düşürmüş olmaları vesilesiyle, birkaç sezondur hararetlerimi buruk bir sevinçle gidermekteyim. Sektördeki rekabetten danışıklı dövüşe geçtiğini düşündüğüm büyük büyük kola firmaları, "nasıl olsa formülünü kimse bilmiyor, kimse ne eksilttiğimizi anlayamaz" diyerek artık o eski lezzetleri üretmiyor diye düşünüyorum. Ah ah zamanında kola ilk yudumda adamın gırtlağını yakar burnundan gelirdi. Şimdi bi dikleyişte tenekenin tamamını içiyosun ey gidi. Ne lezzetliydi be ... Ulan yoksa içine artık o kara böceklerden falan katmıyolar mı? Veya pas ve oksit sökücü şeyi. Her neyse onu işte. Bilmiyoruz olm içinde ne olduğunu bilmiyoruz. Ama artık ne olmadığını bilmek isterdim. O olmadan hararet falan gitmiyor azizim. İnsan sağlığına verdiği zararı ilk yudumda belli ediyor, kendimi büyük bir çılgınlık yapmış gibi hissettiriyordu bana. Şimdi koca adam oldum ve en büyük maceram terli terli su içip olacakları beklemek. Hayır onu da anlamış değilim yani terli terli neden su içmiyoruz? Kim o hasta olan organ? Biri ona söylesin suyu isteyen sizsiniz durduk yere insan su içmez. İlginç te bişey, susamanın menbaı zaten terlemek, terleme geçince susama da geçer ben unuturum içmeyi. Yani organ olarak bana hatırlatmanız lazım. Ben nerden bileyim ne zaman lazım oluyo su. İstediğinizde elimizden geldiğince içiyoz işte. Siz de bana güvenip bulduğunuz delikten temiz suyu farklı şekillerde atın tabi. Sonra, abi susadık abi, mümkünse soğuk iç, hastalan geber abi . Ben güneşin altında susuzluktan geberiyorum, vücudumdan ter akıyo, sıcaktan ağzım kuruyo üstümden sular akıyo. Zaten susuzum olan da dışarı gidiyo. Güneş ırmakları kurutuyo bizim organlar su fışkırtıyo. Nabıyonuz içerde halı mı yıkıyonuz fıskiye mi besliyonuz arkadaş? Bak yine susadım durduk yere. Ee ne oldu da susadım? Nerden eksilttiniz yine? Veya şimdi içeceğim suyu napacaksınız gecenin bu saatinde? Bundan sonra öyle her zaman su içmek yok. Önümüz Ramazan ayağınızı denk alın...