15 Eylül 2015

Arkadaşlar kütüğüne kayıtlı olduğum için söylemiyorum ...

Arkadaşlar kütüğüne kayıtlı olduğum için söylemiyorum ama, basın özgürlüğü denince akla, rutubet ve tursil kokan memleketim Of gelmeli. Yazılı basının sosyal medyaya taşınmasıyla daha geniş kitlelere hitab eden ama habercilik ilkelerinden ödün vermeyen necip Of basınının tek sorunu, insan hayatına verilmesi gereken önemi insan ölüsüne vermesi olarak nitelendirilebilir. Af buyrun kahvaltımı tazakkum ederken yurt ve dünya gündeminden evvel Of haberlerine şöyle bi göz atarım. Ulan ne zaman baksam manşette cenaze. Hayır galerinin geri kalanı da cenaze. Bide sitenin arayüzü monoton olmasın diye her habere ayrı bi başlık atıyolar ama ana fikir aynı. İlk baştaki feci şekilde can verdi, ikincisi hakkın rahmetine kavuştu, üçüncüsünü kaybettik. Spor sayfasını açıyorum, manşet : kaleci Remzi hakka yürüdü. Yani koskoca sporcu yürüyecek tabi . Ama doğruya doğru hiç asparagas haber yok. Öldüyse öldü. Çünkü yerel basınımız olayları zamana yayıyo. Genelde gastelerin bürosu caminin altında, adam habere gitmiyo ki haber ona geliyo. O da tabutu fotoğraflıyo, tam öldüğüne emin olup yazıyo . Hayır neden çekersin ki o tabutun resmini? Merhumu isminden çıkaramayanlar tabutundan kim olduğunu nasıl anlıycak? Biz adamın dirisini tanıyoz resmini koysana? Daha önce adamı tabutta yatarken görmedim ki "aa bu Şemsettin amca" diyim. Bizde gazetecilik bildiğin cami ve belediye anonsu gibi. Ahmet oğlu Mehmet hakkın rahmetine kavuşmuştur. Bak yıllar önce elime bi kitap geçti Trabzon'u anlatan, Of ile ilgili tek resim var, tahmin et ne resmi. Çanaze namazı resmi. Deniz var, günbatımı var, yeşili var, deresi var ama yok. Ofta ölümden başkası yalan. Yau bazen siteye gece giriyorum korku tüneli gibi lan. Hiç canlı yok full ölü. Olm bu ilçede gazeteye çıkmak için illa ölmek mi lazım. Bi tiyatro, bi sergi, bi açılış, bi bişey yokmu. Veya Oflu birileri bi albüm yapmış bi konser vermiştir ne bilim ulan. E sonra diyosunuz niye Oftan hep hoca çıkıyo? E baba piyasası var. Bu kada meftaya ne çemaat dayanır da ne hoca. Kurban olduğum rahmetini yağdırıy şehre. Yalnız canım Allah'ım ben o rahmeti bi 70 sene daha yağmur olarak alayım. Rahmet eyle ama öyle değil yani rızıklı olsun. Amin