4 Mayıs 2014

Her uçuşta cam kenarında oturma ısrarım ...

Her uçuşta cam kenarında oturma ısrarım yüzünden arkadaşlar arasında epey bi alay konusu olduk. Yok orta koltuk ta Trabzon’a gidiyo falan filan bi takım iğrenç espriler. Olm benim kaygılarım var. Kalkıştan sonra uçak ekseri benim yaslandığım cam yönünde yatıp yön tayin ediyo ve pilot dönüşü tamamlarken, ben hafif ters yöne yanlanıp uçağın tekrardan düzlenmesini sağlıyorum geliyo bana. Gülüyosun di mi? Ama spor araba sürerken virajda vitese yatıyosun o noolcak ??? Hala spor araba derken doğan slx aklıma geliyo ya çok fakiriz lan. Yalnız ilk uçağa bindiğimde koltuğu yatıran düğmeye basamadım ya la.. Kırk tane şey geçti aklımdan. Ulan buna basınca düşmeyelim falan dediğimi hatırlıyorum. Zaten boing firması komple mal, kalkış-iniş pilota, yönlendirme kuleye ait, uçağı düşürme seçeneği de 250 yolcunun kıçının altında. Sonra dedim yok lan fırlatma düğmesidir. Te Allah’ım bi düğmeye neler isnat ettim yarabbi. Demek o gün kokpiti görsem “dünyayı buradan mı yönetiyorsunuz” derim. Ama tabi bu cehalet en azından zararlı değil. Acil çıkış kapısı için de bunları düşünüyor olabilirdim. Öyle lisede itfaiye butonuna basıp kaçmaya benzemez acil çıkışı açmak. Tabi bu değişik düşünceler hayal gücümü de geliştirmiyo değil. Mesela bu hava korsanları uçağı kaçırmak için neden herhangi bi silah sokmaya uğraşıyo ki. Bu telefonlar uçuş güvenliğini olumsuz yönde etkilemiyo mu arkadaşım? Kalkışta veya inişte çıkar telefonu, “bak valla kayınçoyu ararım” diye yolcuları tehtid et, ne uğraşıyosun x-ray cihazından tnt bombası sokmaya. Yahu uçak kaçıracaksın uçurtma kada aklın da yok . Lan iyi ki ben kötü adam olmadım ha. Çok düşük maliyetlere çok fenalık yapardım yemin ederim…