22 Kasım 2014

Yediği yemeği fotoğraflayıp internete koyan ...

Yediği yemeği fotoğraflayıp internete koyan güruhu henüz anlayamamışken şimdi bi de başımıza kıldığı namazın fotoğraflarını internete yükleyen adamlar çıktı. Kendi namaz kıldığına göre fotoğrafı bildiğin çektirmiş. Bak hacı abi, belki de örnek olmak için çektirdiğin bu fotoğraf, daha en yakınındakine örnek olmamış. Zira öyle olsaydı sen namaz kılarken fotoğrafını çeken arkadaşın da senin arkana geçer cemaat olurdu. Demekki senin bu yaptığın şey insanları namaz kılmaya değil, yaptıkları iyiliği ve ibadeti insanlara karşı gösteriş olarak kullanmaya özendirecek. Bide tam rûku ve secde anını çektirip yüklemiş. Bi mesaj kaygısı olduğu kesin. Sen atanamayan imam mısın? Buradan müftülüğe "benim gibisini zor bulursunuz" mesajını mı veriyosun. Veya bu bi sosyal sorumluluk projesi mi? Sen namaz öğreten seccade misin? Nedir yani? Hayır kabul olmuşsa Allah tarafından mükafaatın haktır. Acaba kabul olmayacağını düşünüp hiç değilse şurdan iki üç beğeni alayım da boşa gitmesin diye mi düşünüyon? Allah rızası için yaptığın işten kul teveccühü beklemek te nedir. Sana zaten farz kılınmış mukaddes bi vazifeyi, sanki lütfedip yapmış gibi göstermen nasıl bi ego tatmini. Bunu fotoğraflamak veya duvarına yazmak nasıl bi fark oluşturma çabasıdır. Kabulü yalnız Allah'ın elinde olan kulluk vazifeni, fazlasıyla yapmış olduğunu nasıl düşünebilirsin. Secdede büyüklenme ve ibadetle gururlanma tam da böyle bişey. Keza Oruç tutarken de bu samimiyetsizliğe tanık oluyoruz. Senin zaten yaptığın herşeyi eksiksiz not alan görevliler var, bizden şahitlik mi bekliyon. Valla ben namazına şahitlik yapmam sorarlarsa. Hayır ne diycem gördüm desem, nerde gördün derler, nerde gördüğümü söylesem, sen neden kılmıyordun derler, ben de kılıyordum desem, namaz kılarken ona mı bakıyodun derler. Akşam akşam iş açma başıma benim.