5 Haziran 2017

Ben şahsen uçağın ...

Ben şahsen uçağın iki kardeşin icadı olduğuna katiyen inanmıyorum. Muhtemelen küçük kardeş yapmıştır, abisi de "annemler sorarsa beraber yaptık diyeceksin yoksa ağzuna s....." diyerek projeye çöreklenmiştir. İki kardeş bi araya gelip uçak mı yapılırmış amk. Kardeşler otomotiv olur, kardeşler kundura olur, kardeşler kıraatanesi olur ama uçak olmaz aga. Öyle olsa ben abimle çoktan ışınlanmıştım. Gerçi kendileri biraz realisttir. Şimdi ben ona "gel seninle moleküllere ayrılıp zamanda yolculuk yapalım yıllar sonrasına gidelim" desem, "siktiret Ulusoy 19 saat sonrasına İstanbul'a götürüyo zahmetine değmez" der. Zira kabiliyetlerin dağılımına bakıldığı vakit değil iki kardeşe böyle cevherin verilmesi, aynı dönemde yaşayan iki yabancı insanda bile aynı teknolojik ilham hasıl olmuyor. Ancak insanların birbirlerinin fikirlerinden etkilenmesi söz konusu olmaktaysa da bu iki kardeşin birbirinden etkilenmesini pek mümkün kılmıyor. Yani ben uçağın gövdesini imal etsem abime de " hadi buna bi motor yap ta uçsun" desem " olm motor yapmaklan demir uçsa, babamın kartali uçardi" der proje yatar. Bi de coğrafik ve jeopolitik konum itibariyle topraklarımız uçuşa elverişli deği. Trabzonda rakım anasının nikahı, köy evleri bulutların üstünde, adam daha nereye çıksın. Abi gel bişey icat edelim göklere çıkalım desem, abim "ulan ben aşşa çarşıya inmeye araba bulamıyorum der" proje gene yatar. Bi de lehine kullanır, evden hangara diye çıkar halı saha maçına gider beni de "olm yengen ararsa 'abim kokpitte, uçuş emniyeti tehlikeye girmesin, diye telefonu kapattı' dersin" diye sıkı sıkı tembihler. İki erkek kardeşin uçağın icadı esnasında mutabık kalabileceği tek husus bayan hostes konusudur. Onun dışında sivil havacılığa en ufak bi katkımız olabileceğini düşünmüyorum.