9 Temmuz 2015

Af buyrun helalinden bi külüstür edindik ...

Af buyrun helalinden bi külüstür edindik de ayağımız yerden kesildi. Tabi avara kalmış çevrelere konu oldu . Yok ala ala bunu mu aldın, yok bu eskidir şudur budur. E haramsız bu kadar. Tamamla üstünü çekeyim mercedesi. Ben de bayılmıyorum el freninin dibindeki sıcaklıktan harareti kontrol etmeye. Bu gün gazla giderken benzin ışığı yandı mesela. Hangi göstergenin müşürünü nereye takmışlarsa artık 2. Viteste debriyajlı fren yapınca tablada yağ lambası yanıyo. Bi de bi gösterge var onu sanayideki ustalar da bilmiyo, kendine göre yükselip alçalıyo. O yükseldikçe sevinmelimiyim üzülmelimiyim bilemiyorum. Ramazan ayı için az masraflı ideal bi uğraş yalnız. Sanayide şafak attırıyorum. Kaportasıydı koltuğuydu derken akşam okunuyo. Şimdi mekanik işleri bitti süslemeye başladım, esnaf illellah dedi artık. Yok antene bordo mavi süs, torpidoya siyah yünlü bez, efenim arka cama stikır derken adamlar isyan etti. Hareket algılayıcı kafa sallayan köpek siparişim ise bardağı taşıran son damla oldu. Ne yapayım bizim çocukluğumuzda arabalar öyle süslenirdi. O zaman süsleyecek bi arabam olmadı şimdi nasip oldu. Bu aksesuarlar artık üretilmiyor diye hayallerimden vaz mı geçeyim? Temmuz pulunu ön camın sağ üst köşesine yapıştıramamak ne demek bilmez şimdiki çocuklar. Adama bi makbuz veriyolar. Hiç bi yere bişey yapıştıramıyosun. Sadece devlet yapıştırıyo 6 ayda bir. Zaten 93 model arabayla zamana nasıl ayak uydurabilirim ki? Brodvayın kaportasına mat kaplama mı çektireyim. 135 derece eğik kalmış, tekeri rayına pas ile kaynak olmuş koltuğa deri kılıf mı giydireyim. Olm rot balansı bile araya adam koyarak yaptırdık lan. Teknoloji arka bagaj kapağına kadar gelmiş orada kalmış yalnız. Arkaya sis lambası koyan fabrika, ön tarafa koymamış. Yani sisli havada arkadaki adam beni görsün yeter, benim ne gördüğüm önemli değil. Ama bu deneyimimde şunu idrak ettim, buradaki insanlar gerçekten bizim saat başı milyarlar kazandığımızı düşünüyor. Ben de çok düşünüyorum ama olmuyor...