16 Şubat 2018

Son yıllarda gözlemlediğim ...

Son yıllarda gözlemlediğim ekonomik gelişmeler münasebetiyle yılbaşından itibaren tamamen deneme amaçlı bir tasarruf politikası izlemeye başlamıştım şimdi sonuçları açıklıyorum... Efenim öncelikle hiç bişey değişmedi. Yani önceki dönemle yüzdesel olarak aynı diyebilirim. Nedeğn? Çünkü tasarruf yapamadım. Ben zaten ihtiyacım kadar yiyomuşum, aynı şekilde tazakkuma devam ettim. Sadece ısınacağım kadar kombiyi açtım zaten o ayarda açıyordum hep. Muslukları hiç boşa akıtmadım, gerçi önceki dönem de kompresörle oturma odasına su fışkırtmıyordum. Lambaları lüzumsuzsa söndüreyim dedim hepsi kapalı . Normal nası yaşıyosam aynı öyle yaşadım. Yani şunu anladım ki tasarrufun dar gelirli ve orta direk vatandaşlarla uzaktan yakından alakası yok. Çünkü israf etmeme politikası sayesinde biz tasarruf konusunu master seviyede yutmuşuz. Tasarruf yapmak için önce zengin olmalı, baya baya harcama yapmalı ve daha sonra kendime bi çeki düzen vermeliymişim. Biz fakir ve orta direk vatandaşlar sürekli kendimize çeki düzen verip hayatı idame ettirmeye çalışıyoruz. Aslında hiç bişey değişmiyor. Çünkü değil tasarruf yapmak, biz paramızın tamamını biriktirsek dahi dişe dokunur bir meblağa tekabül etmiyor.