18 Eylül 2017

Tekerleğin icadından ...

Tekerleğin icadından bu yana fakir ve ortadirek sürücülerin en kararsız kaldığı konudur kısa süreli duraklamalarda motoru durdurmak ya da durdurmamak. Ben şahsen 2-3 dakikaya kadar istop ettirmiyorum. Ama nalet olası marş dinamosu düşmanı yolcularım, o kadar kısa süre içinde asla arabaya gelmezler. Motor çalıştıkça çalışıyor anlıyor musun, git beni diyor rolanti benzinini yudumluyor içim yanıyor... Şarj dinamosunun ürettiği akım boşa gitmesin diye teybi açıyorum, camlarla oynuyorum, koltuğu ileri geri alıyorum. Gerçi onun bi alakası yok ama, seviyorum özellikle yazmak istedim. Motor bi süre sonra "ayh sıkıldım" dercesine fan açıyor arabaya karşı mahçup oluyorum. Ve o nalet olası an; "Ulan keşke başta istop etseydim" diyorum ... 10. dakikadan sonra zararın neresinden dönersek kâr deyip kontağa elim gidiyor, ama "birazdan gelirler bu kadar bekledik bi daha marşa vurmayalım" diyor ve oynadığım kumarın betini bi tık artırıyorum. Ne çare ki dakikalar sonra motoru susturuyorum. Ve sessizliğin içinden arabaya doğru yaklaşanları görüyorum. Evet evet onlar ... Marş ve şarj dinamosu düşmanları...