15 Aralık 2015

Miladi takvimin 2016. sene-i devriyesi ...

Miladi takvimin 2016. sene-i devriyesi münasebetiyle milattan sonra her yıl olduğu gibi bu yeni yıldan da 3 şey beklemekteyim. Üçgen masa takvimi, aynı anda üç ayı gösteren şeritli kardeşler otomotiv takvimi ve diyanetten Uzungöl manzaralı saatli maarif takvimi... Masa takvimini şirketlerdeki arkadaşlardan ve duvar takvimini esnaftan temin ettikten sonra, diyanet takvimi için bi yol camiye uğrayım dedim. Cüz-i bir ücret karşılığında takvimimi almış eve giderken, benim kafam yine saat yönünün tersine çalışmaya başlıyordu. Şimdi hacı abi, diyanetin normalde hicri takvim bastırması gerekmez mi? Müslüman camiinde hristiyan takvimi satıyolar olm. Yalnız hristiyan miladi takvimisi bastırıp içine müslüman ayet hadisi koymak ta sadece bizim gibi necip bir milletin aklına gelebilirdi. Şahsen ben diyanetin yerinde olsam, yine takvimi her yıl hicri takvim olarak bastırır, hicri yılbaşında dağıtırdım. Miladi günleri de genel kültür olsun diye arka yüze, çocuklarınıza isim kısmının altına yazardım. Çünkü diyanetsin sen! Sen sağlam duracaksın ki biz de düzene karşı koyabilelim. Miladi olan takvimi herkes basıyo zaten. Sen hicri bas, varsın satmasın. Hayır sen esnaf odası mısın? Oto galeri misin? Şen gıda mısın? Oy!! Şen gıda dedim de aklıma geldi. Bu ticaret ünvanları konusunu da bi masaya yatırmalıyız arkadaşlar. Adam mahalle bakkalı açacak, dayıyonuz bi sürü kısaltmalı ünvanı, Şen gıda oluyo sana "Şen Gıda İnş. Taah. San. Tic A.Ş"... Bi takvim bastırmış, göya Uzungöl'ün resmi var, ismiyle sloganı odanın her yerinden okunacak boyutta ayarlatmış, bi tek Uzungöl camisinin minarelerinin ucu gözüküyo, renklerinden tanıdım. Sloganı da içime su septi yalnız . "Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır". Demekki, bakkal amca bu yıl da bakkal dükkanı işletmeye devam edecek. Söz verdi ...