19 Haziran 2014

Teknolojinin en berbat yanı ...

Teknolojinin en berbat yanı da, bilime paralel gelişen estetik kaygısı... Ben demiyorum ki lcd televizyonun kabloları yandan sarksın veya efenime söyliim kumandanın tuşları çakıl taşından olsun. Benim sorunum ürünün niteliğini kaybetmesi. Allah rızası için söyle bana be mübarek, duvar saatinin saniyesinden ne istedin? Hayır bununla kalmadın yelkovanı da götürdün. Ulan saate bi bakıyorum kaçı kaç geçiyo diye, aa "kaç"ı da sökmüşler arkadaş. 3 ten 6 ya rakamlar yok. Olm oldu olacak akrebi de sök, ben hava durumuna göre gün ışığını baz alarak aşşa yukarı bi tahminde bulunurum. Kol saatlerinde durum daha da vahim. Saati kaldırmışlar baba, saate bi bakıyosun 3 ayrı daire içinde bişeyler dönüyo. Dışta da hareketli bi kasnak var, denize dalınca deniz seviyesinden kaç metre aşağıda olduğunu gösteriyomuş göya. Ulan aptes alırken duran saat denizin dibini ölçer mi ? Rakımmetre mi bu. Zaten saatlere hesap makinesi koyulduğu zaman kıllanmıştım. Tarih var, termometre var, güneş ışığında renk değiştiren iç kasnak ta var, resmen bunları kullanarak saati de sen bul diyo. Herşeyi bi şeyde toplayıp, o şeyi 2. Plana atıp, ürünün ismini de o şey koymak nasıl bi ticari politikadır?